House Music

12. dubna 2008 v 8:14
House Music (často jen House) je styl taneční hudby založený na monotónním 4/4 rytmu v rychlosti mezi 120 až 130 BPM (beats per minute - úderů za minutu). Základ skladby je typicky vytvořen bicím automatem (nejčastěji Roland TR-808, Roland TR-909) se zvýrazněným basovým bubnem (slangově "kopák") na každé době (celá nota) v taktu. Toto zvukové schéma vytvořili DJs (zejména afrického původu) začátkem 80. let 20. st. ve městech New York, Detroit a Chicago upravováním disco, soulových a funkových skladeb podkreslováním dynamickým a úderným zvukem bicích automatů. Mezi zakladateli byli mj. Marshall Jefferson, Frankie Knuckles, DJ Pierre, Larry Levan aj.
Vlna House Music během následujících dvaceti let zasáhla hudební průmysl po celé zeměkouli a dala tím vzniknout různým mutacím. Nejprve američtí DJs začali svou hudbu hrát na britských ostrovech, odkud se styl rychle rozšířil přes Nizozemí a Belgii i na evropský kontinent. Ve Velké Británii tak vznikly žánry jako Rave a Speed Garage, v Itálii Italo House, v Belgii New Beat a částečně i Electronic Body Music (EBM), v Německu tzv. Eurodance a Trance a ke konci století se vlna dostala do latinskoamerických zemí, odkud se šíří Latin House.
Název House Music dostal styl podle toho, že se zpočátku hrával na domácích večírcích (House Party) a také, že se dá skladba vytvořit "doma" a to i bez hudebníků či hudebního vzdělání. Tyto faktory způsobily masové šíření bez závislosti na drahé studiové technice a nákladů na hudební vydavatelství. Toto si samozřejmě uvědomili také producenti od velkých nahrávacích společností (tzv. major labels) a začali vykrádat ty nejkonzumnější nápady a tím následně ovlivnili pop kulturu jako takovou. Vývoj House Music probíhal simultánně s vývojem Techno kultury (často Techno House) a nelze tyto dvě kultury od sebe oddělit, i zvukově se někdy prolínají.
Scéna se po roce 2000 dále liberalizuje a to hlavně příchodem výkonného PC software, který často poskytuje i kvalitnější zvuk než analogové syntezátory a bicí automaty (např. firmy Roland) a to za zlomek nákladů. Rovněž rozvoj internetu a P2P sítí v praxi omezuje vliv velkých gramofonových společností na scénu House Music
wikipedia.org
Scary Child
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama